TrackMania Turbo

TrackMania Turbo - Recenzija

Teško je vjerovati da je Trackmania Turbo čak deseti nastavak ovog serijala koji je startao ne baš toliko davne 2003. godine, no eto - jest. Je li 10 igara i još šaka ekspanzija u 13 godina ipak malo previše? Treba li Ubisoft malo otpustiti nogu s gasa i pustiti svoj francuski studio Nadeo da se za promjenu uhvati nečeg drugog?

Pa... ne. Ne jer se Trackmania igre ionako već godinama ne prodaju po cijeni AAA igara i ne jer će ljubitelji žanra uvijek bez problema iskeširati 20, 30 ili 40 eura za još godinu dana dobre zabave. A Trackmania Turbo se definitivno može opisati kao "dobra zabava". Ne, nije bez problema i vjerojatno Vas neće uvjeriti da se zaljubite u ovaj serijal ako već niste, ali fanovi su dobili točno ono što su htjeli - bolesno brzu i šarenu arkadnu trkalicu sa savršenim kontrolama i prekrasnim vizualima koja ovisno o vašoj kreativnoj strani može koketirati i sa žanrom fizičkih puzzlera. Najvažnije od svega, dobili su zarazan i nadasve igriv naslov s hrpetinom single player i multiplayer sadržaja.

Koliko zarazan? Toliko da bez ikakvih problema na jednoj jedinoj traci, jednom jedinom nivou možete doslovno izgubiti sate svojeg života, a sve o čemu ćete za to vrijeme razmišljati će biti "još samo jedan restart". Ovo načelno jest arkadna trkalica, no po pitanju zaraznosti, gameplaya koji se bazira na metodi pokušaja i pogrešaka te lakoći restartanja bi ju više usporedili s nečim tipa Super Meat Boy.

TrackMania Turbo trailer.

Kao što je bio slučaj i sa prijašnjim nastavcima ovog dugogodišnjeg serijala, Trackmania Turbo je vrlo pristupačna igra. Toliko pristupačna da bez problema može poslužiti kao uvertira u žanr nekome ko nikada prije nije zaplovio gaming vodama. Pravila su jednostavna: kreni, skreni i stani u što kraćem roku. No, iza ove jednostavne površine se krije nemilosrdna i nimalo realna, ali zato apsolutno dosljedna fizika koju ćete morati savladati da bi jednog lijepog i sunčanog proljetnog dana uopće mogli pomisliti na obaranje nekog rekordnog vremena. Bitno je biti brz, ali još je bitnije znati kada i pod kojim kutom upada u zavoj otpustiti nogu s gasa. Iskreno, niti nakon 30 sati provedenih u igri ne možemo reći da smo u potpunosti ovladali ovom vještinom, no napredujemo.

Trackmania Turbo Vam na raspolaganju nudi četiri različita automobila i ovaj gore opisani proces učenja fizičkog modela vozila ćete trebati ponavljati za svaki od njih. To sa jedne strane daje igri na kompleksnosti, pogotovo zato što svaki auto sa sobom povlači i nekoliko setova ekskluzivnih staza i natjecanja, no sa druge bi moglo odbiti sve manje tvrdokorne tipove igrača koji nakon dvadesetak sati provedenih u igri shvate da su i dalje neopisivo loši.

No, sa obzirom na to koliko su dostupna vozila radikalno drugačija, nekako smo dojma da igra uopće nije dizajnirana na način da svi voze sve po svemu. Nekome će možda više odgovarati rušiti rekordne brzine i sjeći zavoje na dva kotača, drugi će više uživati u robusnoj "bubi" čija će težina osigurati nešto više stabilnosti i vremena za reakciju na stazi. Koliko je to dobro rješenje će ovisiti od igrača do igrača, a mi osobno nemamo ništa protiv njega jer realno - Trackmania Turbo definitivno ima materijala za igranje čak i ako se ograničite samo na jedno ili dva vozila.

Pa ipak, unatoč hrpetini sadržaja koji dolazi zapakiran s igrom, Trackmania Turbo ima prilično linearan sustav napredovanja. Svaka lokacija pripada nekom tieru izazova broji 10 nivoa, misija, ili evenata, a za otključavanje sljedećeg tiera morate uspješno završiti barem njih 40. Najveći problem ove filozofije jest što nas tjera da se na jednoj lokaciji ili jednom tipu evenata zadržimo satima, ako ne i danima, što lako može dovesti do zamora. Zbog toga Trackmania Turbo ostavlja dojam igre koja u startu nije dovoljno dobro osmišljena - kao da developerima uopće nije palo na pamet da možda neće 100% njihovih igrača prolaziti kroz igru na način da ostvare savršeno vrijeme na jednoj stazi pa tek onda krenu na drugu; na način da prvo napišu i obrane diplomski rad na temu jedne lokacije prije nego što im uopće padne na pamet pogledati što još igra nudi.

Naravno, glavni adut ove, kao i svake druge do sada izašle Trackmania igre jest level editor, odnosno track maker. Da, igra dolazi s dvjestotinjak staza i hrpetinom izazova na njima, no njena prava čar jest napraviti svoju vlastitu bolesno izazovnu stazu i pustiti je da slobodno leti bespućima Interneta, da na nju nabasaju neki novi klinci i psuju uvrnuti um koji je uspio osmisliti ovakvu sadističku tvorevinu nakon što poslije 50 pokušaja još uvijek ne uspiju savladati tri zavoja za redom. Naravno, svi oni manje kreativni ali više mazohistički nastrojeni mogu umjesto izrade vlastitih staza igrati one tuđe, a osobno smo uživali s obje strane ponude i potražnje.

Nažalost, stvari ni ovdje nisu bez problema jer Trackmania Turbo ne nudi neki smisleni meni na kojem možemo pregledavati i pretraživati third-party staze već se to isto mora učiniti na službenoj stranici igre sa koje zatim preuzete staze moramo integrirati u TT pomoću Ubisoft Club alata koji su intuitivni za korištenje otprilike koliko i Linux Terminal za nekoga ko se od računala prethodno koristio samo sa abakusom.

Sa pozitivne strane, multiplayer komponenta igre je naprosto fantastična. Kao prvo, kapa dolje developerima na uključivanje splitscreen moda za do četiri igrača; drago nam je da se netko napokon sjetio da još uvijek postoje ljudi koje interesira lokalni multiplayer. Kao drugo, Double Driver mod u sklopu kojega dva igrača u podjednakoj mjeri kontrolišu jedan auto je urnebesno smiješan i nešto što bi preporučili svima neovisno o tome igraju li se inače u multiplayeru ili ne. Kao treće, klasični online mod u kojem se istovremeno natječete sa još 100 drugih igrača je iskustvo neusporedivo sa bilo čim drugim u trkaćem žanru jer osim što od vas testira poznavanje staze i fizičkog modela vlastitog vozila, sve će to dodatno začiniti s još 99 drugih "ghost ridera" koji smanjuju vidljivost na cesti gore od bilo koje magle. Također, nema ništa bolje nego vidjeti kako 15 igrača istovremeno ispada sa ceste zbog neočekivano oštrog zavoja kojeg ste Vi na vrijeme savladali. Ti mali trenuci nadmoći su razlog zašto ćemo još dugo vremena igrati Trackmania Turbo multiplayer iako i oni najčešće završavaju tako da u idućih 10 sekundi i mi sami padamo u neki virtualni ambis dok se neki treći gad na mikrofonu smije tome kakvi smo noobovi.

TrackMania Turbo: Multiplayer trailer.

Trackmania Turbo je... samo još jedna Trackmania igra. To nikako nije loša stvar za sve one koji već godinama prate ovaj blesavi serijal, no nemojte očekivati nekakve revolucionarne novitete koji će Vas natjerati da se zaljubite u njega ako se to već nije dogodilo. Ono što ova igra nudi jest zabavno utrkivanje koje svojom težinom često koketira sa žanrom puzzle platformera, hrpu sadržaja i savršene kontrole. Kreativne duše će se nakon odigrane kampanje još mjesecima moći zabavljati u level editoru igre, a one manje kreativne će bez većih problema moći besplatno skidati desetke hiljada staza koje će napraviti ostatak Trackmania Turbo zajednice. Multiplayer komponenta i vizualije igre su također na razini, a niti jedna od zamjerki koje imamo na nju nisu dovoljne da je i dalje od svega srca ne preporučimo ljubiteljima žanra.

avatar
[b][url=http://www.linksoflondonshops.top/es/] enlaces de p<strong><a href="http://www.linksoflondonshops.top/es/"> enlaces de pendientes de Londres </a></strong><br>
<strong><a href="http://www.linksoflondonshops.top/es/"> enlaces de salida de Londres </a></strong><br>
avatar
[b][url=http://www.spyderjackets.top/de/]spyder P<strong><a href="http://www.spyderjackets.top/de/">spyder Pullover Jacke</a></strong><br>
<strong><a href="http://www.spyderjackets.top/de/">spyder Jacke für Frauen</a></strong><br>
avatar
[b]<a href="http://fr.taxtak.top/">pandora <strong><a href="http://fr.taxtak.top/">pandora outlet online</a></strong><br>
<strong><a href="http://fr.taxtak.top/">Prise de bijoux Pandora</a></strong><br>
avatar
[b][url=http://es.linksoflondononsale.top/]Enlaces de joy<strong><a href="http://es.linksoflondononsale.top/">Enlaces de joyería de Londres</a></strong><br>
<strong><a href="http://www.linksoflondononsale.top/es/">Enlaces de joyería de Londres</a></strong><br>
avatar
[b][url=http://www.iwcwatch.cn/nl/]IWC imita<strong><a href="http://www.iwcwatch.cn/nl/">IWC imitatie</a></strong><br>
<strong><a href="http://www.iwcwatch.cn/nl/">Zwitserse replica IWC horloges</a></strong><br>
avatar
[b][url=http://www.euroreplicawatches.com/nl/]De b<strong><a href="http://www.euroreplicawatches.com/nl/">De beste mannen kijken.</a></strong><br>
avatar

<a href="http://nl.salewatches.top/">Zwitsers Mechanisch uurwerk replica horloges</a>
<br><strong><a href="http://nl.salewatches.top/">Zwitsers Mechanisch uurwerk replica horloges</a></strong><br><strong><a href="http://www.salewatches.top/nl/">Zwitsers Mechanisch uurwerk replica horloges</a></strong><strong><a href="http://nl.salewatches.top/">hoge kwaliteit replica horloges voor mannen</a></strong><br><br><br><br><br><br><br>
avatar
moncler jakker
[b]<strong><a href="http://no.monclerdowncoat.top/">moncler jakker</a></strong><br><strong><a href="http://www.monclerdowncoat.top/no/">moncler jakker</a></strong><strong><a href="http://no.monclerdowncoat.top/">utløp moncler</a></strong><br><br><br><br><br><br><br>
avatar
[b][url=http://no.swatches.top/]billige kopi ome<strong><a href="http://no.swatches.top/">billige kopi omega klokker</a></strong><br>
<strong><a href="http://www.swatches.top/no/">billige kopi omega klokker</a></strong><br>
avatar
[b][url=http://de.timberlandmenboots.cc/timberland-chukka-c-4.html]Spitzenmarke<strong><a href="http://de.timberlandmenboots.cc/timberland-chukka-c-4.html">Spitzenmarken-Männer Timberland Chukka</a></strong><br>
<strong><a href="http://www.timberlandmenboots.cc/de/timberland-chukka-c-4.html">Spitzenmarken-Männer Timberland Chukka</a></strong><br>

8.0

Ocjena zajednice ( 3 glasa )