HALO 5 : Guardians

HALO 5 : Guardians - Recenzija

U gotovo svakom aspektu Halo 5: Guardians je veća igra od već ne baš malih i odličnih nastavaka koji su došli prije njega.

HALO 5: Walkthrough

Razvojni tim 343 Industries je uspeo da napravi najbolju combat mehaniku koju je Halo serijal vidio do sada, sa velikim brojem odličnog oružja, različitim mapama, uzbudljivim novim multiplayer modovima kao i novom mobilnošću u kretanju koja suštinsku donosi nove elemente gameplay strategije. Na žalost, u isto vrijeme, Guardians ponavlja grešku koju je imao i Halo 4, sa pričom koja ne može da bude previše zabavna ukoliko niste upoznati sa širim Halo univerzumom. Ovo svakako može da utiče na vaš utisak o inače dobroj kooperativnoj kampanji.

Ne dajte se prevariti, iako Spartan Jameson Locke i Master Chief dijele cover igre, Locke je glavni lik u igri. Sa njim ćete igrati u 80% kampanje koja se sastoji od 15 misija. Ono što je problem je to da Locke, kao i puno drugih „vojnih likova“ iz drugih igara ne uspijeva da postane previše interesantan kao lik i djeluje kao neko ko jednostavno prati naređenja koja su mu data kako bi završio svoju misiju. I to, čini nam se, troši potencijal koji je kampanja mogla da ima. Zaplet igre je takođe previše komplikovan i nejasan, ali je sa druge strane pohvalno to što je nova glavna prijetnja u igri malo kompleksnija od „crno-bijele“, kako su nam na momente delovali Covenanti, Flood ili Forerunners..

Još jedna dobra stvar u vezi priče je to da nakon vremena koje smo proveli sa Cortanom u prethodnim igrama, osvežavajuće zvuči čuti i neke druge glasove koji sa nama dijele priče iz Halo univerzuma. Kako je dvadesetdvogodišnji Spartan Vale naučio da priča jezik kojim govore Elites je na primer lep dodatak koji ćete čuti samo ako obratite pažnju na glasove iz pozadine. Na žalost, Master Chief-ov Blue Team nema ovakvih skrivenih detalja i djeluje dosta praznije.

HALO 5: Master Chief vs. Locke

Ukoliko vam na primjer Fred, Kelly ili Linda nisu poznati iz ne malog Halo univerzuma, malo toga u igri će vam objasniti njihove pozadinske priče i zašto bi Vas uopšte ovi likovi zanimali. Ono što je za Master Chief-a trebalo da bude susret sa starim saborcima koji su sa njim djelili značajne trenutke u prošlosti i sa ljudima koji zaista razumiju njegove motive za borbu, ovde može da vam djeluje kao samo još jedna od scena iz igre. 343 jeste pripremio i animiranu Fall of Reach seriju koja je propratni materijal uz Halo 5 koji objašnjava sudbinu Blue Teama, ali ovaj film je na žalost uključen samo u ne baš jeftino special edition izdanje.

Pomalo iznenađujuće dJeluje to da priče za pojedine likove iz igre nisu produbljivanje preko recimo audio logova, imajući u vidu koliko je inače kampanja od nekih sedam i više sati puna raznih stvari koje će Vam vjerovatno promaći prilikom prvog prelaska igre. Nivoi u igri nisu fizički veliki kao što su oni iz recimo Halo 3, ali su toliko napunjeni raznim tajnim prolazima, oružjem, vozilima i drugim stvarima, da Vam sigurno ništa neće nedostajati.

Ovaj tip dizajna nivoa čini Halo 5 idealnim za ponovno igranje kampanje, koja je inače očigledno napravljena za co-op igranje u četiri igrača (samo online, bez lokalnog co-op). Taktički pristup sa više igrača u kome jedan na primer snajperiše sa visoke tačke dok se drugi šunja da aktivira auto-turrets a preostala dva igrača se napucavaju sa neprijateljima iz blizine, ovdje zaista ima priliku da zasija u svom punom potencijalu. Slobodno zaboravite na "uperite četiri svemirske puške u neprijatelje i pucajte" pristup, ovde je vama i vašim saborcima puno toga više na raspolaganju.

Kada igrate sami, vašim timom koga kontroliše AI upravljate pomoću D-pad dugmića. Od opcija su Vam na raspolaganju – "stani tamo" "uđi u vozilo" ili "pucaj na neprijatelje". Ništa specijalno, ali Halo fanovi će cijeniti napredak u odnosu na dosadašnju jednu jedinu komandu – "daj mi tvoje oružje".

AI je prilično dobar i čini se da odlično razumije šta od njega želite. Nećete puno čekati da jedan od vaših saboraca skoči na turret na Warthog-u ili da uskoči na slobodno mesto na vašem Ghost-u. Usmjeravanje gde i na šta da pucaju, takođe se može pokazati kao prilično korisna komanda, naročito što će neki od članova Vašeg tima imati drugačiji ugao za pucanje u odnosu na vas, pa samim tim i zadavati veće nevolje protivnicima.

HALO 5: Warzone full match

Jedina stvar koja će Vas frustrirati u vezi vaših AI partnera je to što ponekad jednostavno neće želeti da vas slušaju. Ok, ako se zaletite u gomilu neprijatelja u klasičnom Rambo stilu, vjerovatno ćete poginuti i potpuno je razumljivo da Vas AI neće u toj situaciji oživeti. Ali zašto onda odbijaju da to urade kada se nalazite odmah pored njih, ostaje potpuno nejasno.

Halo 5 bez sumnje ima najbolji arsenal oružja do sada u serijalu. Neka koja su u prethodnim naslovima bila potpuno beskorisna su sada unapređena i dobro izbalansirana, a tu su naravno i ona provjerena poput Battle Rifle, Spartan Laser i uvek u modi Assault Rifle. Suppressor, oružje koje potiče od Forerunnera i koje je bilo za baciti u Halo 4, sada je na primer vrlo korisno za nešto brže neprijatelje kojima obiluje Halo 5.

Sa svim ovim interesantnim oružijem, definitivno imate u šta i da pucate. Halo 5 obiluje različitim tipovima neprijatelja. Forerunner su vrlo mobilni i lako će izbjeći Vaše projektile ako niste pažljivi. Leteći neprijatelji sa štitovima koji su Vam ako ste igrali Halo 4 sigurno ostali u lošem sećanju, ovoga puta su znatno manje zastupljeni.

Jedna od negativnih stvari koja nam je zapala za oko je prilikom boss fajtova, kada se vrlo očigledno vidi da je igra pravljena za co-op igranje. Slaba tačka na protivnikovim leđima u koju je potrebno pucati dok mu neko odvlači pažnju. Zvuči kao ok ideja, ali kada je taj neko pravi čovjek koji igra. A ako igru prelazite sa AI partnerima, spremite se za čitav niz frustrirajućih situacija. Stari dobri Covenenti su ponovo tu. Većinu ovih neprijatelja ćete odmah prepoznati i znati kako sa njima da izađete na kraj, a od svih njih naročito su nam se dopali nevidljivi Elites.

HALO 5: Launch gameplay trailer

Prema očekivanjima, Halo 5 je pravi generacijski iskorak u odnosu na prethodnike. Napuštena istraživačka stanica ili prostranstava koja obiluju čudnim oblicima života i vegetacije, gde god se okrenete vidjećete veliku količinu detalja, a sve to na odličan način doprinosi atmosferi.

Dok single player kampanja ima svojih uspona i padova, multiplayer je pun pogodak. Novi udarni mode je Warzone i on je toliko zabavan i nabijen tenzijom da čak i kad bi zanemarili sve ostale multiplayer modove, bili bi zadovoljni samo sa ovim.

Ako se sećate starog Halo Big Team Battle playlist, Warzone je nešto nalik njemu, samo ovoga puta osim što se borite protiv drugog tima imate zadatak da osvajte teritoriju i borite se i protiv vrlo jakih NPC bossova. Cilj je biti prvi tim koji će postići 1000 poena, ili uništenje protivničke baze. Mečevi su dobro izbalansirani, pa nikada ne možete biti potpuno sigurnu u svoju strategiju, veliki obrti su gotovo uvijek mogući.

HALO 5: REQ sistem tutorial

Kako bi na mapu mogli da stanu svi ti neprijatelji i sva ta vozila, očekujte nešto veća okruženja u Warzone-u, mada i pored toga tu je dovoljno uskih prolaza koji će Vam dati šansu za napucavanje iz blizine. Mečevi obično traju oko 20 do 25 minuta, pa imajte to vidu prije nego što se upustite u novu Warzone partiju.

Klasični multiplayer modovi su naravno ponovo tu. Arena je tipičan Halo 4 na 4 mode, sa dobro dizajniranim mapama koje pružaju mogućnost za razne strategije. Tu su i Slayer, CTF kao i među fanovima omiljeni SWAT mode.

HALO 5: Warzone Firefight Gameplay Trailer

Nova gameplay mehanika koja se pojavljuje i u kampanji i u multiplayeru je mogućnost skretanja i brzog dasha u toku skoka. U prethodnim Halo naslovima, kada biste skočili, tačno se moglo predvidjeti gde ćete se i dočekati, pa je to otvaralo mogućnost za lagane pogotke oružja sa projektilima ili granatama. Halo 5 značajno mjenja ovo sa svojim hover jets, koji vam pružaju priliku da promenite smjer kretanja. Osećaj je toliko dobar da nam nije jasno kako smo do sada igrali Halo igre bez ovoga.

Penjanje je također jedna od novina za Halo gameplay. Dovoljno je da dođete relativno blizu ivice i Vaš Spartanac će se za nju uhvatiti i brzo se propeti iznad nje. Ništa što već nismo viđali u drugim FPS igrama, ali je bez obzira ovo svakako dobrodošla stvar u Halo gameplay, naročito u game modovima u kojima je tajming bitna stavka.

U posljednjih 14 godina, Halo nije pružao ovoliku satisfakciju prilikom igranja. Novi arsenal oružja koji vam je na raspolaganju kao i nova mobilnost u kretanju daju kampanji i multiplayeru svežinu, bez toga da je žrtvovan klasičan Halo osećaj. Novi lik nije interesantna koliko smo željeli i priča ima nekoliko logički čudnih momenata, ali je i dalje brza, lijepa i zabavna, naročito u co-op modu sa 4 igrača. Multiplayer je sa druge strane besprijekoran. Podsjetio nas je na zlatne dane Halo 2 ere, sa tonom dobro izbalansiranih mapa i zabavnih game modova od kojih se Warzone najviše izdvaja kao fenomenalni dodatak.

8.7

Ocjena zajednice ( 1 glas )

10.0