Firewatch

Firewatch - Recenzija

Što smo stariji, to više uživamo u igrama koje su slični dobroj knjizi - interaktivnim iskustvima u kojima se možemo izgubiti bez ikakvih prekidanja od strane vanjskog svijeta. Firewatch je u tom pogledu jedna od naših najdražih igara koje smo imali priliku odigrati u zadnjih desetak godina jer naprosto briljira sa svojim inteligentnim scenarijem, uvjerljivom glasovnom glumom i prekrasnim vizualnim stilom.

Firewatch vam odmah u startu daje do znanja da vam neće zadavati niske emotivne udarce i to tako što započinje svoju priču sa nizom tekstualnih izbora koji kao da su ispali iz Zorka ili nekog drugog izdanka starog avanturističkog žanra. Zaista ne želimo spojlati tu sekvencu, no reći ćemo da na savršen način pleše po granici komedije i tragedije te daje uvjerljivo objašnjenje za činjenicu da se protagonist Henry nađe u šumama Wyominga kao usamljeni osmatrač požara.

Pazite na spoilere!

Jednom kada stignete u spomenutu šumu, preuzima vas snažna Firewatch atmosfera. Priča igre se odvija tijekom jednog ljeta, a podijeljena je na više dana i noći koji funkcioniraju kao poglavlja. Različita vremena radnje omogućavaju paletama crvene, žute i narandžaste da obojaju prekrasno dizajniran krajolik koji je iz prvog lica zaista impresivan za gledati. Pohvalno je i to što unatoč stiliziranom izgledu Two Forks šume odaju dojam itekako stvarnog mjesta, a dojam malo kvari tek gotovo apsolutni nedostatak šumskih životinja.

Firewatch zvuči barem jednako dobro kao što i izgleda, poglavito zahvaljujući fantastičnoj glasovnoj glumi koja obrađuje jednako izvrsno napisan scenarij. Neiskusni osmatrač Henry ovisno o vašem nahođenju može biti ozbiljan ili šaljiv, a gluma je u oba slučaja na vrlo visokoj razini. Henryjeva šefica i njegov glavni izvor ljudskog kontakta tijekom cijelog ljeta se zove Delilah. Njezin emocionalni "oklop" jest vrlo debeo te ona s vremena na vrijeme pokazuje neke osobne probleme bez prevelikog dramatiziranja, što odaje dojam da se radi o stvarnoj osobi.

Pazite na spoilere!

Isto tako se njihov odnos odmah u startu doima stvarnim unatoč činjenici da komuniciraju isključivo putem radija. Henry odaje dojam čovjeka dobrog srca, no nesigurnog u vezi životnih odluka koje donosi. Delilah mu prilično dobro parira po pitanju pozadinske priče i kompleksnosti ličnosti, a cijela priča se zahukta kada nekoliko tinejdžerica odluči usred ljeta lansirati vatromet u šumi.

Delilah možete kontaktirati u gotovo svakom trenutku tijekom igre i ona će uvijek imati nešto za reći o svakoj danoj situaciji, bilo da vas savjetuje, nasmijava, ili se jednostavno prisjeća prošlosti. Stvari uskoro postaju mračnije kada spomenute tinejdžerice nestanu u šumi, a vi i Delilah pokušavate slijediti tragove i riješiti misteriju njihovog nestanka dok istovremeno donosite teške odluke. Ovdje scenarij igre zaista kreće briljirati na način na koji to u ovom mediju nismo vidjeli već jako dugo vremena. Firewatch je bez imalo sumnje jedan od rijetkih interaktivnih uradaka za koje dajemo ruku u vatru da bi jednako dobro funkcionirali i u obliku napetog, strašnog i humorističnog romana.

Kao i većina drugih tzv. "simulatora hodanja", glavni Firewatch gameplay je u biti priča, iako tu ima i ponešto za odigrati. Dobar dio Two Forks šuma je istraživ te sadrži podosta toga za otkriti i vidjeti, a čak možete pronaći i malu kornjaču koju možete posvojiti. Tijekom svoje avanture ćete se tako spuštati niz litice, penjati na uzvisine, istraživati osmatračnicu koja će služiti i kao vaš dom u šumi tijekom ljeta i upuštati se u još hrpu donekle svakodnevnih radnji koje će ipak teško dosaditi zbog opijajuće atmosfere kojom svaki centimetar igre naprosto odiše.

Igra ne sadrži posebno upadljive indikatore koji vas suptilnošću prsta u oku informiraju gdje trebate ići u svakom trenutku, što je sa jedne strane pohvalno, no sa druge strane nije upotpunjeno jednako kvalitetnim alatima za navigaciju tako da bi vam se ponekad ipak moglo dogoditi da se izgubite. Iako je kompas u igri izuzetno koristan i zahvaljujući njemu nikada nećete biti izgubljeni predugo, karta šume je mogla biti i nešto preciznija.

Kraj je jedini dio Firewatch-a koji nas nije pretjerano oduševio. Nećemo ništa spojlati, no reći ćemo da veliko otkrivenje nije bilo onakvo kakvom smo se nadali, makar još uvijek razmišljamo o kraju igre tako da je u tom pogledu isti ipak odradio svoj zadatak. Ovo je jedan od onih otvorenih krajeva o kojima će se još dugo raspravljati i oko kojih će svatko imati neke svoje zaključke, tako da očekujemo da ćemo o Firewatch-u slušati još dugo. I iskreno - nemamo ništa protiv.

Firewatch
je fantastična igra iz mnogih razloga, no poglavito zato što se radi o zrelom i inteligentno osmišljenom, napisanom i izvedenom uratku namijenjenom odrasloj publici koji je prepun uvjerljivih i dobro odglumljenih dijaloga, kao i sjajnog humora pomiješanog sa nešto ljutnje i nešto tuge. Radi se o jednoj od najkvalitetnijih narativnih igara iz prvog lica koje smo ikada imali priliku zaigrati te ga iz sveg srca preporučujemo svim poklonicima žanra.

9.0

Ocjena zajednice ( 1 glas )

8.5