Football Manager Touch 2016

Football Manager Touch 2016 - Recenzija

Svake zime ista priča. Imam posla preko glave, novčanik je prazan jer bi se svaki tetak, bratić, sestrična i susjedov pas uvrijedili da ne dobiju poklon za Božić, a bolja polovica mi vadi mast da Novogodišnju noć provedemo sa njenim napornim prijateljicama uz zvukove tehno muzike. A ja se sa svim tim problemima suočavam kako jednom odraslom čovjeku i priliči - ne izlazim iz kuće po pet dana jer čovječe, pa izašao je novi Football Manager!

Sve otkako je Sports Interactive malo više pažnje počeo posvećivati mobilnim platformama, ovaj dio o neizlaženju iz kuće čak više nije niti nužno istinit. Ne, sada se čak mogu i pretvarati da funkcioniram u društvu dok na svom mobitelu vodim engleskog petoligaša prema finalu Lige prvaka, sportskim povijesnim analima i vječnoj slavi. A iako me prijatelji već tjednima mrko gledaju jer sam kafe sa njima počeo ispijati u mrtvoj tišini buljeći u svoj touch screen s procesorom i tek si povremeno mrmljajući u bradu o neefikasnim polušpicama, nije mi žao zato što je bugarski centarfor kojeg sam doveo u svoj maleni klub sa 17 godina sada potpisao novi ugovor iako su njegove usluge tražili i Manchester City i Arsenal. Da stvar bude još bolja, drugi dan nakon potpisivanja mi je rekao da sam najbolji trener za kojeg je ikada igrao. Ja, najbolji!

Ono što želim reći jest da je Football Manager još davno prestao biti samo igra, pa čak i opsesija te je postao prava pravcata bolest. I ne govorim tu samo u svoje ime - jednostavno je nemoguće upaliti novi Football Manager Touch 2016 i "odigrati samo jednu tekmu". Da, teoretski je moguće save-ati igru u gotovo svakom trenutku i odložiti je. U tom smislu ovaj naslov super pristaje na mobilne platforme jer se teško može dogoditi da ga zbog bilo čega ne možete nastaviti kasnije u točno onoj fazi u kojoj ste ga i ostavili. Pa ipak, teško je samog sebe uvjeriti da je pauza ono što zaiste želite i trebate. Vaša ekipa je dobila pet utakmica za redom? "Moram vidjeti koliko dugo ću nastaviti pobjeđivati!" Izgubila pet za redom? "Moram prekinuti ovaj užasan niz jer neću moći prestati razmišljati o njemu ako sada stanem!" Remizirala pet za redom? "Obrana je dobra, ali moram oživjeti svoje napadače prije nego što poludim zbog njih!" A jednom kada krenete tako razmišljati, znajte da je granica ludosti već davno prijeđena.

Ali sve je to neizbježan dio iskustva igranja FMT-a. Ovo nije igra koju igrate samo kada gledate u svoj mobitel. Ne, pravo igranje tek slijedi jednom kada se na poslu uhvatite kako već 20 minuta razmišljate o tome bi li 5-1-1-2-1 formacija sa lažnom devetkom bila revolucija ili početak kraja vašeg novog kluba ili treba li riskirati sa 18-ogodišnjim francuskim štoperom kojeg su vaši skauti uočili prošle sedmice ili dovesti skupog, no dokazanog veterana.

Iako bi neki mogli prigovarati da je Sports Interactive nakon manje od godine dana izbacio još jednu mobilnu igru koja košta 10€ do 20€ (ovisno o platformi), Football Manager Touch 2016 predstavlja veliki napredak u odnosu na stari Football Manager Handheld 2015. Krenimo od očitog: ovo je prva FM mobilna igra koja u svakom trenutku i izgleda kao mobilna igra. Nema više nespretno pozicioniranih tipki, neintuitivnih sučelja i neresponzivnih kontrola. Naravno, prošli nastavak nije bio grozan u pogledu ispoliranosti, no činilo se kao da je dijelu SI tima koji je radio na korisničkom sučelju ponestalo vremena iako su krenuli dobrim putem. Ove je godine sve sjelo na svoje mjesto - dobre stvari su ostavljene, loše ispravljene, a FMT 2016 sada na zaslonima osjetljivim na dodir funkcionira besprijekorno. Također, vremena učitavanja su sada nešto kraća, rušenja igre puno rjeđa, bitne informacije su sažeto prikazane na manjem broju zaslona, a dodana je i mogućnost prikazivanja utakmica u SI-evom 3D engine-u. Istu ćete opciju nažalost vjerojatno brzo ugasiti jer se čak i najmoćniji prijenosnici današnjice muče sa 3D simulacijama ove igre i padovi FPS-a su česti, no prvi pokušaj nećemo previše grditi. Uostalom, Sports Interactive je i obećao da će buduće nadogradnje poboljšati performanse istog.

Nimalo neočekivano, ovaj nastavak dolazi i s još više sadržaja - svoje trenerske vještine sada možete okušati u čak 51 fudbalskoj ligi diljem svijeta, kao i funkciji stratega svake iole bitne nogometne nacije. Tu je i nova cross-save funkcija koja Vam omogućuje da karijeru sa svojeg prijenosnika nastavite na PC verziji igre ili obrnuto, ili na drugom mobitelu i tabletu. Taktičke opcije koje imate prilikom sastavljanja svoje momčadi su sada također osjetno podrobnije, pa tako npr. možete izravno utjecati na način distribucije lopte svojeg golmana, odabrati glavni "motor" momčadi koji će diktirati igru, kao i mesiju kojeg će igrači uvijek prvog tražiti kada treba pospremiti loptu u mrežu.

Sam gameplay je na osnovnoj razini još uvijek isti kao i onaj koji je krasio kultni Championship Manager 97/98. Sve počne tako da napravite svog virtualnog menadžera i preuzmete neki klub, bilo momentalno, bilo da karijeru počnete nezaposleni pa se javite na oglas za posao. Nakon toga slijedi ocjenjivanje postojećeg kadra, smišljanje jedne ili više taktika i selekcija igrača, vrebanje potencijalnih pojačanja u vidu slobodnih igrača, transfera ili posudbi, balansiranje s budžetom, interakcija s igračima, igranje lige i kupova, borba za zadržavanje postojećeg kvalitetnog kadra, određivanje programa treninga za pojedine skupine igrača, angažiranje novih trenera i višekratno sanjanje o onom francuskom izdajici koji vas je nakon što ste ga iz ničega pretvorili u gotovog igrača obavijestio da ima "veće ambicije" i prisilno otišao usred sezone.

Sve i da vaša epizoda s nekim klubom završi neslavno i dobijete otkaz, karijeru možete nastaviti kao trener nekog drugog kluba ili izbornik reprezentacije, a može i u stilu Guardiole uzeti pauzu od trenerskog posla i strpljivo čekati na otvaranje savršenog radnog mjesta. Kao i njegovi prethodnici, Football Manager Touch 2016 je savršen alat za stvaranje svojih jedinstvenih priča o uspjesima i podvizima, povijesnim pobjedama i rekordnim transferima kojih ćete se rado prisjećati još godinama. Zbog svega toga i ne čudi što je igra toliko zarazna.

Ako Vam igranje klasične karijere ikada dosadi, tu je i Challenge mod koji će Vas staviti izgurati izvan vaše zone komfora i staviti Vas u škakljive situacije koje morate riješiti. Vratio se i My Club mod, i to pod novim imenom Create-a-club. Kako mu i ime sugerira, u sklopu njega možete iz temelja napraviti klub, staviti ga u bilo koju ligu i krenuti stvarati historiju. U slučaju da niste opsjednuti mikromenadžmentom, igra nudi obilje opcija koje pojednostavljuju njene brojne elemente, od sistema treninga, preko igranja prijateljskih utakmica i slanja mladih igrač u niželigaške klubove, pa do skautiranja talenata i angažiranja novog trenerskog osoblja. Posebno treba pohvaliti činjenicu da Vam FMT 2016 pomaže samo onoliko koliko Vi to želite - možda se npr. ne želite baviti pojedinačnim režimima treninga svih igrača, ali ipak želite odrediti na čemu će posebno raditi vaš novi talentirani lijevi bek. Igra nudi "autopilot" mod za gotovo sve svoje aspekte, a na Vama je isti koristite ili ne koristite. Po tom je pitanju Sports Interactive učinio ono gotovo nemoguće - napravio je izuzetno kompleksnu sportsku simulaciju koja je jednako privlačna veteranima žanra koliko je pristupačna novim igračima.

U slučaju da imate stariji uređaj ili iz principa ne kupujete mobilne igre od 20€, Sports Interactive je za Vas pripremio i Football Manager Mobile 2016. Radi se o gotovo identičnoj igri koja se od FMT16 bitno razlikuje jedino po tome što ne dolazi sa 3D engine-om i Create-A-Club mod-om. Radi se o prihvatljivom kompromisu, no ono što se čini puno manje prihvatljivim jest činjenica da se in-game editor i dalje ne može otključati niti u jednoj verziji igre, nego se treba kupiti za nepunih 9€. Sve ostale funkcije možete besplatno otključati samim igranjem i zarađivanjem achievementa, no činjenica da se developer odlučio na skrivanje jednog izuzetno zabavnog alata iza nepropusnog zida mikrotransakcija nikako nije pohvalna.

Ne morate biti ogroman poklonik fudbala da Vas Football Manager Touch 2016 zakači, no morate biti donekle ozbiljan igrač jer ćete u suprotnom teško odlučiti izdvojiti 10€ do 20€ za mobilnu igru. No, činjenica da je ovaj naslov rađen za mobitele i tablete je vrlo varljiva jer nudi enormnu količinu sadržaja i kompleksnih mehanika koji Vas ne samo mogu, već i hoće zabavljati mjesecima, barem do izlaska sljedećeg nastavka. Sitni problemi još uvijek postoje i FMT 2016 se i dalje ne može postaviti rame uz rame sa "pravom", desktop verzijom igre, no u kontekstu Android i iOS platforme, radi se o naprosto fantastičnom proizvodu.

9.0

Ocjena zajednice ( 2 glasa )

10.0